Сучасний вихователь – це фахівець, який сьогодні працює в системі дошкільної освіти, володіє педагогічними технологіями, що відповідають новим суспільним цілям та рівню розвитку науки про дитину.
Він повинен вміти працювати в умовах ринку , розуміти що тільки високий професіоналізм, творчість, ініціатива допоможуть йому знайти своє місце та само реалізуватися в професії.
Слово педагог походить з грецької:падай – діти, гогос – водіння. Звідси й термін – педагогіка.
Педагог, вихователь, який прагне позитивно впливати на дитину, має багато знати, бути творчою і водночас терплячою людиною, здатною до самовдосконалення. В.Сухомлинський сказав про це так «Виховання – це багатогранний процес постійного духовного збагачення та оновлення – і тих, хто виховується, і тих, хто виховує».
На мою думку вихователь мусить бути доброзичливим, відкритим у ставленні до вихованців і батьків, уміти налагодити співробітництво з усіма учасниками навчально – виховного процесу в повсякденному житті, оскільки побут дає найбільше можливостей для розвитку малят. Перехід на особистісно – орієнтовану модель дошкільної освіти потребує зміни ставлення вихователя до занять. Завдання вихователя постачати дітям необхідний матеріал, підтримувати інтереси дітей, допомагати, втілювати в життя задумане.
Вихователь повинен постійно працювати над підвищенням фахового рівня, володіти мистецтвом спілкування з людьми і дітьми. Сучасний вихователь володіє почуттям гумору. Саме він знадобиться в скрутну хвилину і додасть оптимізму в разі невдачі.
В сучасних умовах вихователь повинен мати найвищий рівень фахової підготовки та високий інтелектуально – креативний потенціал. Вихователь – впевнена в собі людина, яка вміє поводитися в товаристві, не викликаючи своїми вчинками, поведінкою та зовнішнім виглядом зневаги до себе, людина, яка дотримується чотирьох основних правил спілкування: ввічливість, природність, гідність і тактовність.
Важливим в особі вихователя є його зовнішній вигляд - це скромна сукня, зручний стильний одяг і взуття, яке б не заважало виконувати безпечно всі режимні моменти в роботі з дітьми. Вихователь – це чарівна жінка, сучасна, гарна. Енергійна, тобто жінка – свято, яка завжди мусить бути у формі, усі двадцять чотири години на добу. Жодного послаблення, жодного випадку відсутності зачіски, стриманого макіяжу і зі смаком дібраних прикрас.
Джерелом натхнення, що живить вихователя, є діти, вона живе ними. Саме діти, яких вона так любить, дають вихователю невичерпну енергію, життєлюбність і позитивне мислення.
Вихователь веде здоровий спосіб життя, займається спортом, захоплюється музикою, мистецтвом. Про місію вихователя – педагога, його професійне кредо можна говорити гарно й багато, а можна сказати лаконічно і ємко.
Як зробив це Шалва Амонашвілі.
Заповіді педагога:
Будь обережний!
Не помились!
Не нашкодь!
Будь надією для дитини!
Знай, чого прагнеш!
Постійно шукай у дитини скарби в душі!
Погодьтеся, завдання складні й почесні. Вони потребують розуму та снаги, щедрої душі та професійних умінь і навіть жертовності, відповідно обраній справі, а головне – любові до дітей, відповідальності перед суспільством.